Domkirkens barnehage

Domkirkens barnehage er en privat, 2 avdelings barnehage med 33 plasser. Barnehagen ble stiftet i 1974 og eies av Domkirkens menighet. Domkirkens barnehage er en ideell barnehage, hvor et eventuelt overskudd av drifta går tilbake til barnehagen. Barnehagen har en utvidet kristent formålsparagraf.

Barnehagens målsetning: “Gi barna mulighet til å utvikle en god selvfølelse gjennom omsorg, kjærlighet og annerkjennelse”.

Barnehagen ligger sentralt plassert midt oppå Tromsøya, i gangavstand til fotballbane, Bakolsen og med nærhet til lysløypa, Charlottelund, Holtfjæra og sentrum. Dette er områder vi benytter til både faste- og spontane turer. Barnehagen har en flott tre-lavvo på uteområdet sitt. En til to faste dager i uka starter storavdelingen dagene ute og spiser frokost her.